Sheena Iyengar

Professor of Columbia Business School

Dr. Sheena S. Iyengar is the inaugural S.T. Lee Professor of Business in the Management Division at Columbia Business School.

Her core research focuses on the psychology of choice and decision-making, addressing how humans face challenges in a world where they are inundated with options. Dr. Iyengar’s work also tackles issues in the business world through the lenses of network analysis and diversity-inspired ideation. She looks at the processes used by both groups and individuals in making choices to see how we can improve on innovation, problem solving, and leveraging business relationships.

Her research has been published in premiere academic journals across such disciplines as economics, psychology, management, and marketing, and she received the Presidential Early Career Award in 2002. Her book The Art of Choosing received a Financial Times and Goldman Sachs Business Book of the Year 2010 award, and was ranked #3 on the Amazon.com Best Business and Investing Books of 2010. Her research is regularly cited in the popular media, including the New York Times, Wall Street Journal, the Economist, and BBC. Sheena has also appeared on television programs like the Today Show, the Daily Show, and Fareed Zakaria’s GPS on CNN. Her TED Talks have collectively received almost four million views and her research continues to inform markets, businesses, and people all over the worl

Dr. Iyengar graduated from the Wharton School at the University of Pennsylvania with a B.S. in Economics and a B.A. in Psychology and received her Ph.D. in Social Psychology from Stanford University.

시나 아이엔거 박사는 콜럼비아 경영대학원 교수다.

그녀의 핵심 연구는 선택과 의사결정의 심리에 초점을 두고, 다양한 옵션이 주어진 세계에서 인간이 그 문제들에 대해서 어떻게 대처하는지에 대해 다루고 있다. 그녀의 연구는 또한 네트워크 분석 및 다양성에 영감을 받은 개념을 통해 비즈니스 세계의 이슈들을 다루고 있다.

시나 아이엔거의 연구는 경제학, 심리학, 마케팅 등과 같은 분야의 학술지에 실렸으며 2002년에 대통령 초기 업적상(Presidential Early Career Award)을 받았다. 그녀가 쓴 ‘선택의 심리학’(The Art of Choosing)은 2010년 ‘파이낸셜 타임스(Financial Times)’와 ‘골드만 삭스(Goldman Sachs)’가 선정한 올해의 경제부문 도서에 올랐으며, 2010년도 아마존닷컴(Amazon.com)의 비즈니스 및 투자 도서 부분에서 3위를 차지했다.

그녀의 연구는 뉴욕 타임즈(New York Times), 월 스트리트 저널(Wall Street Journal), 이코노미스트(the Economist), BBC를 포함한 대중 매체에서 정기적으로 인용됐다. 그녀의 TED 강연은 거의 4백만 건의 조회수를 기록하고 있으며, 그녀의 연구는 전 세계에 걸쳐 시장, 기업 그리고 사람들에게 계속 영향을 미치고 있다.